HTML

Friss topikok

  • SomiTomi: Szép aszta. A V43-M41 kapcsolt menetet hogy csináltad? (2012.06.22. 12:41) M41 átsegíti
  • modell13: Sándor. Mi lesz itt? (2012.05.15. 22:09) Kőris Megyei Vasutak-BUÉK!
  • vasútmodellezés: @Bzmot: Ha nemtetszik neolvassa faszom...-.- Építs egy iylen terepasztalt aztánmajd pofázhatsz ... (2012.03.29. 23:05) Fuggerth V43-hiányosságok
  • SomiTomi: Én egy templomot építettem nemrég, nem lett annyira jó, de valahogy tetszik. Ez viszont nagyon szé... (2011.04.30. 14:24) Északi-tároló
  • YanezTTrain: Nagyon zsír! Az egész terepasztal ott van a szeren! A fekete-fehér kép amin a csörgő és a nohab is... (2010.12.26. 18:47) RETRO életképek

Linkblog

Terepasztal

13 éves vagyok,apukámmal építem ezt a 25 négyzetméteres, 3 szintes asztalt. Én vagyok felelős a terep minden részéért,ő pedig az elektronikáért.Az asztalt számitógép vezérli,45 váltó és összesen 165 méter sín van rajta.

2009.11.03. 21:23 vasútmodellezés

Számítógépes vezérlés

 

Semmiképp sem olcsó mulatság, de nagyon jól ellehet vele szórakozni. Persze én mégis inkább annak ajánlom akinek nagy, beláthatatlan asztala van, vagy azt tervez. Természetesen akinek van egy kisebb asztala, annak elég 1-2 szakaszra való foglaltság érzékelőt,  1-2 váltódekódert és kész. Viszont azt érdemes meggondolni,hogy  végül is egy 5 vágányos 4 váltós terepasztalra érdemes e ezt megcsinálni. Szerintem nem. Ott elég ha megy körbe a vonat,illetve egyszerű digitális vezérlővel játszadozunk.
Szerintem ez inkább arra lett kitalálva, hogy nagyobb, beláthatatlan, illetve belátható, de sokpályás, nagy asztalokra lehessen írni programokat, mivel ott már nem elég ha megy körbe-körbe egy vonat. Ez nagy pénzeket is jelenthet, ha valaki olcsón akarja megúszni ne nagyon nyúljon a Lenz,Roco,Marklin… termékek felé. Én a Digitools termékeit ajánlom, mivel megbízhatóak, jók és viszonylag olcsóak. www.digitools.hu –a honlapjukon minden le van írva.

A számítógépes programhasználata nem egyszerű,kell egy kis idő amíg megérti, és megismeri az ember. (már csak azért is, mert a letölthető útmutató németül van) Útvonalakat lehet írni, majd azokat összefűzni és bármilyen hosszú menetrendeket, programokat lehet készíteni. Az egész nem ilyen egyszerű, mivel bele kell kalkulálni a modellórát, mikor hol jár a másik szerelvény, milyen gyorsak egyes vonatok stb. Nagyon jó dolog, csak ajánlani tudom. (Nekem végül is jobban tetszik mint az egyszerű 1-2 egeres játék)                                                                                                      

Szólj hozzá!

Címkék: vezérlés terepasztal rivarossy számítógépesvezérlés


A bejegyzés trackback címe:

https://kmvterepasztal.blog.hu/api/trackback/id/tr961497061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása